Az edződ sem lesz sajtreszelő hasú.

Tényleg nem kell rosszul érezned magad,  én is voltam 100+-os. Nem is olyan régen. Így értem milyen az amikor nem tudod megcsinálni a gyakorlatot, mert nagy a hasad, vagy nincs kedved elmenni egy edzőterembe, mert nem tudod mit csinálj és amúgy is hogy néz ki egy golyó a haspadon.

transformers_aug

Andor Marcsi vagyok a SÍRAZSÍR PROGRAM alapítója. Az átalakulásom elején létrehoztam egy facebook oldalt, hogy motiválhassak másokat az életmódváltásra, a mozgásra! Már harmadik éve az offline világban is segítek azoknak, akik eltévednek a csodadiéták, táplálékkiegészítők, és otocsillik világában.

Én 2013 decemberében jöttem rá, hogy a konfekció méretbe már nem férek bele, és annak ellenére, hogy nagyon jól éreztem magam a bőrömben a ruhák nem jöttek rám. Elkezdtem hát mindenféle varázsdiétát, majd amikor nem volt túl sok sikerélményem, elmentem kivizsgáltatni magam, hogy van-e valami a háttérben. Úgy voltam vele, hogy ha nem találnak semmit, akkor csak simán kövér vagyok, de reménykedtem, hogy legyen egy ismert probléma amire talán van valami ismert megoldás is.

Ahogy kiderült hogy IR-es vagyok, de inkább egy pre-diabéteszes állapotban tengődöm, ha nem változtatok akkor nagyon hamar lehet ebből 2-es típusú diabétesz.

Nem kellett bemutatni ezt a betegséget nekem, hisz apai, anyai ágon is vannak (sajnos már voltak is) cukorbetegek a családban. A nagypapámat már úgy ismertem meg hogy az egyik lába hiányzott, és ahogy nőttem fel a másik lába is egyre rövidebb lett. A nagynéném megvakult és már nem csak a látását, de az egyik szemét is elveszítette a cukorbetegség miatt. Anyukám is több mint 10 éve inzulinos cukorbeteg. Megvolt az ijedelem, így a hedonista sztrapacskazabáló jégermaisteres korszaknak egy csapásra vége lett.

Olyan sokat olvastam, és hallottam arról, hogy nem szabad fogyókúrázni, hanem életmódot kell váltani, hogy elkezdtem utána nyomozni ennek az új divatőrületnek, hogy életmódváltás. Azt hiszem így 3 év után a mínusz 30 kilómat tartva mondhatom, nem hülyeség!

A prediabéteszes állapot miatt egy speciális étrendet alakítottam ki magamnak, mert ugye a dietetikus adott pár prospektust, meg szabályt de egy kézzel fogható étrendet nem kaptam. Itt vérzik el nagyon sok ember hogy feladja.

Az első pár hónap nagyon nehéz volt! Több idő volt kiszámolni, megtervezni hogy mit eszek, mint megfőzni és megenni együtt. Teljesen megértem, ha valaki 2 hét után feladja! Nem volt egy értelmes mankó, nem volt senki aki megtanított volna mindenre.

Ahogy teltek a hónapok, egyre rutinosabban kezeltem a kaja témát, és már szinte szemre, evőkanálra és marékra is megvannak  a mennyiségek. Elkezdtem bringával munkába járni.

_5i50_4

Mínusz 28-30 kiló körül jártam, amikor nyertem egy fél éves bérletet Németh Dorottya fitnesztermébe, ahol a fél év alatt további centik mentek le, és rengeteget formálódtam, megismerkedtem az edzőtermek világával.

2015 május környékén elkezdtem futni. 400 méter volt az első futásom, soha nem felejtem el, hogy a kutyafuttatónál mentőt akartam magamnak hívni. De csak kimentem másnap is, harmadnap is… pár hét múlva a boltos néni megjegyezte, hogy most már egészen úgy néz ki mintha futnék. Júliusban volt egy 10km-es Iron Girl futásom, és szeptemberre életem első félmaratonját teljesítettem.

_5i50_1

 

Karácsonyra megérett az újévi fogadalom, hogy az idén megcsinálom az Ironmant! Ész nélkül tapasztalat nélkül elkezdtem készülgetni. Még csak nem is volt a környezetemben olyan aki triatlonozik. Fogadtam egy úszóedzőt ,futkároztam, egészen januárig, mert csináltam egy térdszalagszakadást, később a vállamat nyírtam ki, majd egy bringaedzésen az achillesem.

_5i50_3

És amikor elegem lett a sportsérülésekből elkezdtem a Spartanfitt Bodyweight tanulását, hogy okosabban álljak hozzá a sportoláshoz. Mindemellett jelentkeztem az Ironman TriClubba. Megtanultam jól bemelegíteni, nyújtani, sérüléseket elkerülve futni, és úgy úszni, hogy nem iszom ki a fél medencét edzés alatt. És így lett belőlem a pár éve még vágósúlyban lévő mázsát nyomó golyóból Ironman. Csak kicsi, csak olimpiai távú, 5i50-es, de Iron!

HA VÁLTOZTATHANÉK, NEM KEZDENÉK SEGÍTSÉG NÉLKÜL SPORTOLÁSBA. SZÁMOMRA MA MÁR A  SÉRÜLÉSEK ELKERÜLÉSE A LEGFONTOSABB!

iron

 

Nem mondom hogy triatlonozz, sőt azt se mondom hogy fuss! Neked először is fel kell állni a kanapé elől. Fel kell készíteni a tested a mozgásra. Nem ártana ha megszeretnéd a mozgást, hogy később ne teher, hanem a napi rutin legyen. Változtatnod kell és ki más segíthetne a hitelesebben, mint aki már ezen végigment. Bízz bennem!

VÉGZETTSÉGEIM

Mint említettem, elkezdtem magam képezni. Bízom benne, hogy én az a fajta edző leszek, aki soha nem áll le a tanulással, és mindig fogok találni olyan tanfolyamokat, iskolákat, workshoppokat, amivel tágíthatom a tudásomat és minél hatékonyabban tudom fejleszetni a SÍRAZSÍR csoport tagjait.

Nem vagyok csak spinracing oktató, nem vagyok csak funkcionális edző, nem vagyok csak életmódtanácsadó.. a progrmaban ez mind ötvözve van és az órák a résztvevők fejlődéséhez vannak igazítva.

SPINRACING OKTATÓ

Az egy dolog hogy zenére tekerünk. Vagyis a zene szól, de sajnos kiderült ritmusérzékem nincs, ( ez azóta sem javult sokat) viszont, ha nem csak bolondozva tekernek, hanem a megfelelő pulzuszónákban a megfelelő intrevallal, akkor ki a francot érdekel a ritmus, ha hatékonyan sír a zsír? Nincs olyan, hogy mindenki ugyanolyan tempóval ugyanolyan ritmusba tekerjen ugyanolyan ellenállással. Annak ellenére, hogy a bringás órák nagyon jó hangulatba telnek, a legfontosabb, hogy mindenki a megfelelő pulzuszónájában legyen! Erre nagyon figyelek. Pulzusmérő óra nélkül nincs bringás edzés.

SPARTAN BODYWEIGHT OKTATÓ

Saját testsúlyos edzés, ami valljuk be egy ekkora testben néha nehezebb mint egy súlyzós edzés, viszont elengedhetetlen a core izmok megerősítésében. Rengeteget foglalkozok azzal, hogy a gyakorlatsorokat úgy takjam össze, hogy a tartást javítsunk és a mobilitási, stabilitási hiányosságokat kompenzáljuk.

FUNKCIONÁLIS TRÉNER

Hiszem azt hogy a funkcionális edzés azt jelent, hogy van funkciója, azaz a fentebb említett érveknek megfelel. Mint funkcionális tréner, szeretem használni a funkcionális eszközöket a tornaórákon, azért is mert játékosabb az óra és azért is, mert van pár olyan saját testsúlyos gyakorlat, amit könnyíthetünk ezekkel az eszközökkel, amíg a habtestből nem faragunk le.

TÁPLÁLKOZÁS ÉS ÉLETMÓD TANÁCSADÓ

Életmód váltáshoz hozzá tartozik a táplálkozás. A SÍRAZSÍR-os tagok az első hónapban a lassú hosszú bringás edzések közben olyan fejtágítást kapnak, hogy egy hónap múlva már saját maguknak írják az étrendet.

SPECIÁLIS KINESIO-TAPE TECHNIKÁK

Gondoltam, ha én annyit sérültem, biztosjó, ha van egy ilyen tudásom is. Az első csoportos lányaim, már nagyokat futnak és egy egy verseny előtt jó ha kéznél van egy ragasztó főleg megelőzés céljából. Szerencsére a sérülés nem jellemző a csoporjaimra, hisz elsődleges célom a sérülések megelőzése és a tudatos fejlesztés.

TESTÉPÍTÉS ÉS FITNESZ SPORTOKTATÓ 

Nem fogok Gyurma Giziket csinálni a jelentkezőkből, de feltétlenül fontosnak tartom a testtartás korrigálást is. Amihez egy ilyen anatómiai stabil alap elengedhetetlen! Így lettem testépítő sportoktató.

LABORLELETEK KIÉRTÉKELÉSE

A fogyás elindításához szükséges a kiinduló helyzet feltárása. Egy jól beállított diéta és a betegségek orvossal történő kezelése nélkül minden csak üres próbálkozás. Ezzel a szakképesítésemmel, nagy segítséget tudok adni mind étrendben, mind orvoskeresésben.

KOMPETENCIÁIM

Inzulinrezisztencia, diabétesz, pajzsmirigy alulműködés, autoimmun pajzsmirigy gyulladás, magas vérnyomás, zöldséget-gyümölcsöt nem evés, csak zöldséget evés, x láb, görbe hát, előre esett váll, rákból felépült alacsony állóképesség, depresszió, kismama…

Na azt nem mondom, hogy varázsló vagyok, de mindenkivel megtaláljuk az utat, és a megfelelő orvosi segítséggel haladunk és fogyunk.