A KÖVÉR EMBER ERŐS EMBER!

Legalábbis erősen ragaszkodik a meglévő rossz szokásaihoz, az biztos! A legtöbben annyira, hogy amikor lefogynak, akkor is visszatérnek a régi hülyeségekhez, még ha ésszel tudja is, hogy nem túl okos dolog.

Most vegye magára bárki. Úgy beszélek, hogy az életem eddigi 80%át kövér emberként éltem le. És mai napig küzdök azzal, hogy ne essek vissza, mert már többször is megtörtént velem mielőtt jó útra tértem volna, hogy legális és illegális módszerekkel fogytam 10-20 kilót és dupláját híztam vissza.

“Áhh úgysem hízok vissza egy pizzától”

„Jajj az az egy kiló nem számít”

„Upsz… 5 kg”

„Áááá megint 3 számjegyű a mérleg”

„.. na ezt elb(fütty)sztam”

„Már mind1.”

 

És akkor megint jön az, hogy le kell ülni és gerincferdüléses tigrispózt kell felvenni egy zokni felvételhez, kivillan a liftben a túlsúlyt jelző lámpa, a repülőgépen csak neked osztanak biztonsági öv toldást, nem ülhetsz fel mindenre a vidámparkban, nem találsz magadnak ruhát, csak a férfi részlegen, vagy a nyanyiruhák közt a tescoban, és senki nem ül melléd a buszon, mert másfél helyet foglalsz el.

 

Jó már rég nincsennek ilyen problémáim, de nem is szeretném, hogy legyen. Én ezekre nagyonis emlékszem. Azt is elfogadtam, hogy nem leszek soha 60 kg és az én beach bodym nem kerül a playboy címlapjára. De cserébe egészséges vagyok.

HUSTON! BAJ VAN!

Az első probléma a célok meghatározásával van. Mondjuk a legnagyobb baj, amikor nincs cél. Az sehova nem vezet, ezt elhiheted nekem.

Azt mondod, hogy valószínű így éled le az életed hátralevő részét, mert te már mindent megpróbáltál. Hát kisanyám nagyon sajnállak! Tényleg! Te vagy a legszegényebb ember a Földön. Célod sincs.. tök fölösleges eléldegélni!

Na azonnal keress magadnak valamit! Mondjuk mi lenne, ha azt a sok zsírt amitől ilyen rohadt depis vagy elsiratnád magadról és egy teljes egész, élményekben gazdag életet élnél.

Mikor ültél fel egy körhintára csak úgy? Hm… gyerekkorodba, mert akkor még biztos belefértél.

Azért megjegyezném, mivel gyerekként is igen erős voltam, amikor körhintázni szerettem volna, mindig legóztak a bácsik, hogy a másik oldalra vajon hány gyerek kell még, hogy egyensúlyban maradjon a szerkezet.

 

A második probléma, ha túl sok célod van, de lehetőleg olyan ami nem rólad szól.

Betáblázod magad feladatokkal. Ismerem! No way!!! Könnyen lesz belőle stressz, mert túl vállalod magad, majd nem tudod a határidőket tartani, majd a kortizol szinted az egekbe emelkedik ami nem barátja az inzulinrezisztenciának, pár év éjszakába nyúló fölösleges meló és máris a diabétesz küszöbén kiabálsz segítségért! De kurva erős vagy, ezt a szekeret évekig toltad, és el nem engedted, mert hátha nem is vagy csinos, meg szép, legalább Te vagy a legjobb munkaerő! Gratulálok! Minusz 10 év az életedből! És csak úgy megsúgom: már nem abban a korban élünk, ahol egy ember a nyugdíjbavonulásig egy munkahelyen éli le az életét. Szóval egyedül a főnököd zsebét tömted meg, amíg magadból egy roncsot csináltál. Legyél már magadhoz kicsit Önző!!!

 

Vagy a legnagyobb hiba, ha olyan célt tűzöl ki ami nem reális. Nem kell azt hinni, hogy te lehetsz 60 kiló és nem leszel csalódott 70 kilósan, ha majd a 100-120-ról eljutsz odáig. Ennyi! És nem kell azt hinni, hogy 10 nap alatt 10 kilót fogsz fogyni, és akkor nem ér csalódás! 

Legyél annyira erős most, hogy ezt most félreteszed, és szembe nézel a jelenlegi helyzettel!  

Na jó ok, megtörtént a baj. Vagy azért mert céltalanul bolyongsz és nem figyelsz magadra, vagy mert mindenki más célja fontosabb, vagy mert ilyen a genetikád, vagy mert vastag a csontod..

Na állj!! Genetika!!

Igen, van ilyen, nem kamu, de nem lehet a kifogásod! Csak neked jobban kell figyelned.

Vastag a csontozatod?! Valóban! Mert a szervezeted nem hülye, és ahhoz, hogy egy ekkora túlsúlyt cipeljen a csontjaidnak meg kell erősödnie! Na ezért nem leszel 60 kg soha, mert azt nem fogod elsiratni. De tudsz egészséges lenni, tudsz annyit fogyni, hogy megelőz, vagy megállíts, a legjobb esetben pedig visszafordíts krónikus betegségeket.

20-30 évesen nem foglalkozol ezekkel, mert nem érzed, hogy akkora baj lenne magas vérnyomással. Szedsz rá vérnyomáscsökkentőt, a koleszterinedre koleszterincsökkentőt, és el lehet így is éldegélni, majd 35 fölött jönnek az epe, máj problémák a rengeteg gyógyszertől, a mellékhatások mellékhatásai és 40 évesen annyi panaszod és gyógyszered lesz mint a 80 éves nagyanyádnak.

Mielőtt sodornád a kötelet, elárulom, NINCS KÉSŐ VÁLTOZTATNI A DOLGOKON!

És van módszer ami nem diéta! Vannak szabályok, és egy rendszer! Neked csak be kell tartanod.

1 / Elhatározás – Hozz egy döntést! Válts életmódot!

Na most légy erős! Legyél egy kicsit önző és hozz egy jó döntést magadért!

Fogyni akarsz! Nem tudod, még hogy hogy, de valami nincs rendben. Hogy épp a tavalyi ruhádba akarsz belefogyni, vagy egy szülés előtti méretet szeretnél visszanyerni, vagy zavar a mozgásban, sportban a mindennapokban a túlsúlyod, vagy esetleg már egészségkárosodáshoz vezetett az amúgy eddig boldognak tűnő hedonista életmódod… Teljesen mindegy mi az ami erre késztet, mostantól ne csak álmodozz, határozd el, hogy na akkor MOST!

Ha ez nem jön elég erősen, akkor tök fölöslegesen olvastál eddig és a többi pont sem fog érni semmit.

2 / Keresd meg az elhízás okát!

Minden elhízásnak van oka! Ha nincs, akkor meg csak simán kövér vagy, lehet az a szerencsésebb:) Keress fel egy szakorvost! Egy endokrinológus pár vérvételből jól megmondja, hogy miért is vagy te elhízva! 

3 / Állítsd be az étrended! (dobozolj!!!!)

Rengeteg életmódváltó divatdiéta van. Paleó, eat clean, vega, nyers vega, ketogén, szénhidrát diéta, glutén mentes, laktózmentes, mindenmentes és még a fényevők is! Egyiket sem ítélem el teljesen, (kivéve a fényevőket), sőt inspirálódok is egynémelyikből. De mind valamilyen szélsőséges megoldást kínálnak, amivel pont nem az lesz az eredmény, hogy a szervezeted egyensúlyát visszaállítsd, hanem, hogy kibillenti drasztikusabban, ami legjobb esetben fogyással jár ideiglenesen, majd ahogy szervezet energia raktárai leéheznek és elkezd raktározni.. még a fényt is! Na ez a yoyo! Kerüld a szélsőségeket! Figyelj a mennyiségekre és az ételek minőségére!

Ahhoz, hogy elkezd az egészet meg kell tanulni előre gondolkozni. Tudod, hogy holnap 5 féle ételt minimum magadnál kell tartani. Gondold végig mit fogsz másnap enni! Dobozolj!

Nagyon nagy általánosságban így fognak kinézni a dobozaid:

Reggeli: (lassú felszívódású szénhidrátok) 1-2 szelet tk kenyér zöldségkrémmel sajttal, idényzöldségekkel. (Naugye, csak a fehér kenyeret kellett kicserélni. ) Vagy tojásrántottam paradicsommal, tk kenyérrel.

Tízórai: (vegyes, azaz a van benne gyors és lassú felszívódású ch) Kedvenceim: alma reszelve karalábével, vagy alma+répa, vagy csak simán répa csíkok. Ez felüdülés lesz, ha eddig a reggeli után az ebéd következett.  Igazi zöldség és igazi gyümölcs!  

Ebéd: (vegyes) ez egy laktatóbb étel lesz. Husi (roston, pörinek, sülve főve..mind1)+köret (zöldség, vagy bara rizs, vagy hajdina.. stb) No Tészta!! Mennyiségre kell figyelni!

Uzsonna: (gyors felsz,) Ezt hívom én a nasi időnek. Lehet valami desszert amit persze te csinálsz otthon a két kis kezeddel és nem egy diabetikus fogyókúrás csokika! Vagy lehet ez egy gyümölcs is. Uzsi ötletek.  Uzsit helyettesítő desszertek.

Vacsora: ugyanaz mint az ebéd, csak kicsit kevesebb körettel és egy kicsit kisebb hússal. Ötletek.

4 / Legyen egy tiltólistád!

Tiltólistára kerülnek a cukros üdítők, és minden cukros dolog. Fehér liszt (búzaliszt) az ezeket tartalmazó kekszek, ropik, chipsek, tészták. Azt hiszem ennyi, bár így a fél Tescot ki is zártam a bevásárló listádról. Ha mész bevásárolni és rá van írva valamire, hogy diabetikus. Az nem jelenti azt, hogy fogyókúrás és attól lefogysz ha megeszed. Olvasd el a hátoldalon a tápanyag tartalmát és mérlegelj, hogy belefér-e egy uzsiért cserébe.

5 / Kerüld a feldolgozott élelmiszereket!

Rengeteg üres kalóriát eszünk meg, de a szervezetünk folyton éhes! Ezért van az, hogy állandóan visszahízik aki lefogy! Ha olyan ételekkel töltöd meg amik energiát is adnak, nem fog egy diéta alatt leéhezni, és nem jönnek a falás rohamok. Egyél igazi ételeket amiket te állítasz elő!

6 / Igyál sokat! (vizet! és kerüld az alkoholt)

Egy dehidratált szervezet több vizet köt meg mint egy microszálas felmosórongy! Elmondom a SÍRAZSÍR, mint biológiai folyamat lényegét: Ha keveset iszol a véred sűrűbb, oxigén szállító képessége rossz. A zsír oxigén jelenlétében ég el a szervezetben, kvázi, ha nem iszol , nincs oxigén, nincs zsírsiratás, hiába diétázol, vagy edzel. Na ugye, hogy holnap megiszol legalább 2,5 liter vizet!

7 / Felejtds el azt a szót hogy diéta! Légy kreatív!

Kaphatsz tőlem étrendet, de csak akkor, ha hajlandó vagy megtanulni a rendszert! Az a cél, hogy az életed megváltozzon, nem az hogy 3 hét alatt ledobd azt, aminek a dupláját felszeded.

Ne aggódj! Meg fogod tanulni, készül a SIRAZSÍR könyv!

Addigis elérhető  az ÉTREND RENDELÉS!

8 / Fokozatosan vezess be az életedbe napi 30 perc mozgást

Én sem a félmaratonnal kezdtem. De hasznos lehet bringával munkába járni, vagy 1-2 megállót sétálni a buszozás helyett. Valahol el kell kezdeni! A legjobb ha fél órát megpróbálsz magadra szánni. Most ezért nem kell fitness bérletet venni, meg 3 új cipőt és 8 váltás edzőruhát, bár engem a szép új cipőm motivált:D:D:D Rengeteg otthon végezhető 30 perces dvd elérhető. Nagyobb túlsúllyal is bírható! 

Mindenesetre a legideálisabb 30-60 perc kardió mozgás megfelelő pulzustartományban.  Majd amikor már az állóképességed jobb, elmehetsz formálódni fitness terembe, a legjobb, ha szakember segítségével teszed ezt. De a napi 30-60 perc mozgás akkor is maradjon meg.

9 / Álmodj egy nagyot és tűzz ki kisebb reális célokat

Én megálmodtam a 82 kilót, azt mondtam havonta max 2-3 kiló fogyással megelégszem. Ezt a súlyt tartom! Voltam kevesebb is, de ez a tartható nekem. (Lehet rossz célt tűztem ki)  Nem akartam gyorsan fogyni, párszor már megtettem, vissza is jött. Ez egy tartható tempó. Néha több volt néha annak is örültem, hogy nem híztam, de a hónapok ahogy teltek egyre nagyobb lett a sikerélmény, és amikor elértem az álomhatárt, újra kellett álmodnom egyet. 

10 / Kerüld a kifogásokat, de legalábbis előttem!

Most jönnek, azok, hogy:

“De a gyerek mellett nem tudok mozogni, kire hagynám?” – Vidd magaddal! A hétvégén a keresztfiam nagyon élvezte hogy ő bringázott és meg futottam!

“De a család többi tagja nem akar diétázni!” – Még egyszer mondom! Ez nem diéta! Amúgy meg észre sem fogják venni, ha ügyesen kicserélgeted a kenyeret, a lisztet, a köretet.

“De genetikailag én ilyen vagyok!” – Ez a kedvencem! Én is mindig ezt mondtam, mert az egész család husi, de ez nem igaz, anyám 60 kiló volt a diplomaosztóján!

“Vastagak a csontjaim!” – én is azt hittem, mégis sikerült eltörni.

Nem alkalmas az időpont” – persze a karácsony nem a legkönnyebb időszak, de senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy szedjél 3x a töltött káposztából és anyu sütijéből.

“Az egészséges életmód drága” – azért mert pár alapanyagot kicserélsz nem kell miliomosnak lenni, csinálj mindent otthon amit csak tudsz.

“Nincs rá időm” – de a barátok köztöt és a szulejmánt nézed ugye? Az mennyi idő is volt? TV előtt is lehetett volna mozogni?

Ennyi a nagy varázslat és hogy működjön, tovább sem kell küldeni 10 barátodnak.

 

NINCS MÁS DOLGOD, MINT BAROMIRA ERŐSEN RAGASZKODNI AZ ÚJ ELHATÁROZÁSODHOZ!!! 

 

KÖVESD INSTÁN

A DOBOZOLÁSOM ÉS A SÍRAZSÍR PROGRAMOT